1. Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via vår webbplats. Avtalet ingås mellan dig och OCS Bistro AB (Grenna Steakhouse), organisationsnummer 559372-6986, och adress Admiralsvägen 69, 563 31 Gränna
2. Beställningar
Alla beställningar anses bindande. När du lagt en beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angett vid köptillfället. Vid eventuella felaktigheter i orderbekräftelsen är det ditt ansvar att omgående kontakta oss.
3. Priser och betalning
Alla priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Betalning sker genom de betalningsalternativ som anges på webbplatsen. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande.
4. Leverans
Leverans sker till den adress som angivits vid beställningen. Vi strävar efter att leverera inom 3-5 arbetsdagar, men leveranstiden kan variera beroende på din plats och andra faktorer utanför vår kontroll. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av fraktbolaget.
5. Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning – dock gäller detta inte för färskvaror eller livsmedel som snabbt kan försämras, enligt undantag i lagen.
Ångerrätt Vid beställning av förbrukningsvaror såsom livsmedel gäller ingen ångerrätt. Enligt 2 kap. 1 § distans- och hemförsäljningslagen gäller inte ångerrätten vid distans- och hemförsäljningsavtal om man köper livsmedel eller andra varor för ett hushålls löpande förbrukning under förutsättning att varorna levereras hem till en eller till ens arbetsplats i ett distributionssystem med regelbunden utkörning. Vidare gäller inte heller ångerrätten enligt 11 § samma kapitel för varor som snabbt kan försämras eller bli gamla, vari sådana varorsom tillhandahålls inom ramen för Tjänsten ingår.
6. Reklamationer
Om en vara är felaktig eller skadad har du rätt att reklamera den. Kontakta oss omgående vid upptäckt av fel för att få information om hur du returnerar varan. Vi följer konsumentköplagens regler vid hantering av reklamationer. Mer detaljer hittar du i
vår returpolicyn.
7. Personuppgifter
Genom att handla hos oss accepterar du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att hantera din beställning och ge dig bästa möjliga service. Mer detaljer hittar du i
vår integritetspolicyn.
8. Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av användning av de produkter vi säljer. Vi ansvarar inte heller för skador som orsakats av yttre omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejker eller andra force majeure-händelser.
9. Tvister och tillämplig lag
Svensk lag tillämpas på dessa villkor. Tvister ska i första hand lösas genom överenskommelse efter diskussion med vår
kundtjänst. Om en tvist inte kan lösas genom förhandling, kan du som konsument vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) eller annan likvärdig tvistlösningsinstans.
10. Kontaktinformation
För frågor om dessa villkor eller andra frågor, vänligen kontakta oss på:
11. Returpolicy
Vi på Grenna Steakhouse strävar alltid efter att erbjuda mat av högsta kvalitet och en service som våra gäster är nöjda med. Nedan följer vår retur- och reklamationspolicy för beställningar av mat för avhämtning eller hemleverans.
11 a. Allmänna villkor
Ångerrätt: Eftersom vi erbjuder färsk och tillagad mat gäller inte ångerrätten enligt Distansavtalslagen. Alla beställningar är bindande efter att maten har börjat tillagas.
Ej återbetalningsbara produkter: Tillagad mat, färska livsmedel och dryck omfattas inte av ångerrätt eller öppet köp, då dessa produkter inte kan returneras av hygieniska och hälsomässiga skäl.
11 b. Reklamationer
Om du mottagit fel rätt, saknar något i din beställning, eller upplever att maten är skadad eller undermålig, vänligen kontakta oss inom 24 timmar
från att du mottagit beställningen.
Så gör du:
Kontakta oss via e-post på info@grennasteakhouse.se eller ring oss på 070-048 61 68
Ange ditt ordernummer, vad som är fel, samt bifoga bild på maten
om möjligt.
Åtgärd: Vid godkänd reklamation erbjuder vi en ersättningsrätt, ett tillgodokvitto eller återbetalning beroende på situationen. Vi behandlar ditt ärende så snabbt som möjligt.
11 c. Leveransproblem
Vid utebliven leverans, kraftig försening eller om du upplever andra problem med din beställning, kontakta oss omedelbart så att vi kan undersöka vad som gått fel.
OCS Bistro AB
Org. nummer: 559372-6986
Adress: Admiralsvägen 69, 563 31 Gränna
E-Post: info@grennasteakhouse.se
Telefon: 070-048 61 68